Koppeltoernooi

Zondag 26 mei 2024

Het gezelligste tafeltennistoernooi is weer terug! In het koppeltoernooi vorm je samen een team. Het liefst met een familielid, vriend of collega die zelf niet tafeltennist. Een andere mogelijkheid is dat je wordt gekoppeld aan iemand die op een veel hoger of juist veel lager niveau speelt.

Wat is het koppeltoernooi?

Het liefst zien we zoveel mogelijk duo’s met niet-tafeltennissers! We vinden het leuk als er mensen voor het eerst, of sinds lange tijd, onze mooie sport ervaren. Wie weet doen er zelfs een aantal toekomstige leden mee!

Het toernooi heeft twee klasses:

1. De vriendenklasse. Deze klasse is voor alle spelers die met een niet-tafeltennisser deelnemen.
  2. De open klasse. In deze klasse spelen alle teams die bestaan uit gekoppelde duo’s met spelers die al tafeltennissen.

Hoe gaat het toernooi in zijn werk?

In verschillende rondes speel je als duo tegen een ander duo. De twee sterkere spelers spelen tegen elkaar. En ook de twee minder sterke spelers spelen onderling een enkelpartij. Ten slotte is er nog een dubbelwedstrijd. Per ronde zijn er dus drie punten te verdelen.

Afhankelijk van het aantal aanmeldingen wordt er gespeeld om 2 of 3 gewonnen sets (tot 11 punten). Er wordt gespeeld in kleine poules van 3 tot 5 duo’s waarna er eventueel nog kruisfinales zijn. In iedere klasse worden er prijzen uitgereikt.

Inschrijven

Inschrijven kan tot maandag 20 mei, waarna de organisatie de koppels zal bekendmaken en het schema in elkaar zal zetten.

Speler 1
Speler 2